Thursday, April 15, 2010

kelmarin...semalam...hari ini...selamanya mungkin?

Semalam...
Kau elok dengan aku...
Kau selalu rindukan aku...
Kau selalu tanyakan khabar aku...

tapi pada satu hari...
Kau x msg aku.....
Kau x tanyakan khabar....
Kau mcm x rindukan aku...

Tapi...
Aku x pernah bertanya kau apa khabar...
Aku x pernah cakap aku rindu....
Aku x pernah cakap apa2....

Apa yg aku tahu??
Aku tahu terima sahaja...
Aku tahu kau akan cakap dulu kat aku...

Dan....
Satu hari...
Aku telefon kau untuk tanya khabar kau...
Aku telefon sebab aku nak cakap..aku rindukan kau...
Aku telefon sebab aku nak tau apa kau buat...

"Nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan"

Aku masih mencuba...
Isnin,Selasa,Rabu,Khamis,Jumaat,Sabtu,Ahad.....
24 jam pagi dan malam....
tiap minggu dan tiap bulan...

hampir 8 bulan aku tidak mendengar khabar kau...
dan aku tetap mendail nombor kau yg dulu....
tiba masa untuk aku putus asa...

Esoknya...
aku terserempak dengan ahli keluarga kau...
aku bertanyakan khabar kau...
aku nk mereka sampaikan betapa rindunya aku kat kau....

tapi mereka tidak menjawab apa-apa...
mereka hanya menjawab...
"bukan jodoh kau"

skrg aku dah faham......
aku tak boleh memegang sesuatu yg tak pasti...
aku tak boleh menggenggam sesuatu yg tiada ikatan sah..
aku cuma hanya boleh mengharap..
dan menunggu...

kekesalan aku adalah...
aku lambat bertindak...

3 conteng tangan:

Cik Fatin said...

yew ,hakikat mnusie ,,
da tlepas br mnyesal ,,

s0,akn dtg pstikn anda x tlmbt utk btindak ('',)

WongMCheng said...

ak x nk jadi macam cite adamaya...
sian ex boyfren die...
lambat...
da telepas awek cun babas cmtu....

Cik Fatin said...

hahha ,,

pdn muke ex maya tue !!

bek adam dgn maya ,br sweet ~

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management