Thursday, March 25, 2010

Semalam aku Mimpi......

Semalam aku da mimpi something yang aku tak nak.....
nk kata mimpi buruk,...macam tak juga....

mulanya mmpi tu macam nih...
aku keluar dgn Hira...
dia pakai baju kurung warna coklat yang cute tuh....
then,kitaorg jalan2 la pusing pekan....
sampai masa nak balik....
die tak tau nak balik naik apa...
kawan dia pulak naik bas jer...

sebelum tuh aku tak tau dia naik apa..
sbb dalam mimpi....tau2 da ader...
then dia kata..
"weyh,nk balik mcm mana nih"
aku cakap la...jom arr ikut aku skali...
aku naik moto masa tuh....
tapi kering jer laa...aku bawak dia tak pakai helmet....

then sampai taman dia.....dekat2 jer dgn rumah dia...
kitaorg ternampak mak dia tgh bersembang2....
aku tye die...nak aku anta kat situ ker...
atau nak aku gi blkg....
dia kate...jgn gi kt mak dia...kang kantoi...

so,aku pusing kat belakang...
tapi kena la lalu dpn mak dia...
dia sorokkan muka dia....
then sampai jer kat belakang...aku igtkan da clear...
tiba2 dgr abg die mnjerit...
"WOI,kantoi woi!"
Hira masa tuh da lari gi maner ntah....
aku pulak da cuak giler...aku press kuat2 moto aku tuh...
tayar belakang da skidding da...berasap2...

then...dalam mimpi tuh....
aku da sampai rumah....aku try call die...
byk kali tak dapat...tiba2 ad sekali ak try dapat...
then aku tanya la...weyh,cmner?
dia kata...mak dia marah...abang dia bgtau mak....
so aku cakap la...abis mcm mana?
pstuh dia kata...ntah la...
Line terus putus.........

tapi mmpi tak abis agi....
pstuh..ntah tiba2....aku ada terjmpa dia dgn mak dia....
kat market....aku tegor laa....
dia muka cm nak nangis...
and then...tak lama lepas tuh...dia mmg nangis....
aku tanya la kenaper...dia kater takde paper..
just dia da lama tak jmpa aku...

tiba2...ada dgr suara kat belakang aku..
dia kata..."tak usah lama sangat"
aku tgk,rupa2nya...mak dia...
mak dia muka cam masam jer...
aku cakap kat mak dia....minx maaf makcik...
saya da lama tak jmpa dia...

then mak dia kata..tak usah jmpa lama sgt...
and then...aku tak tau cm mana...
aku da ader kat depan peti ais eskrem...
nak beli eskrem untuk dia....
and then...aku terbangun....

tengok jam da pukul 4.30 pagi...
ak rasa mmpi tu terok giler...
mcm bgtau aku...yang ak nih...
mcm tak boleh bersama dgn dia....
tapi,tu sumer mmpi...
mcm mana pon...suka tetap suka...
tak perlukan alasan atau sebab...
ak tak boleh jugak lupakan dia...

3 conteng tangan:

Cik Fatin said...

smpai tmimpi2 ek maher ~ huk3 ,,

~uǝǝʇɐɟ said...

wah3,ko ingt ek perjalanan mimpi tu...selalunya mimpi sebaleknya..kte doakan ko bahagie :)

WongMCheng said...

ntah laa...
da tader peluang...
we're back at the old time.....
aku dgn die da tade pape...
haha

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management