Monday, January 18, 2010

SIAPA SANGKA?

Sediyh dow bila ko tau yang pasangan ko da tak minat kat ko...Hahaha,ini lah kebenaran...dengar-dengar cerita si lelaki nih da ad berkenan kat perempuan A..best la kirakan,mule la dari form 1..lepas tu melarat sampai form 2 tak putus2 lagi..then,bila jer naik form 3 ada plak perempuan B..perempuan B nih minat kat laki tuh...so,nak dijadikan cerita...lelaki tuh memang seorang yang agak caring arr...laki nih dah jadi macam saviour kat budak- yang lain...even budak2 laki pun kadang2 carik dia nak selesaikan masalah...so,perempuan B nih macam terasa dijaga oleh lelaki tadi...lelaki tadi tak sedar pun...sebab lelaki tu just anggap perempuan B nih memang kawan baik..just that..tapi bile hari jadi perempuan B sampai,lelaki tadi adalah belikan something doll nak bagi...perempuan B tadi lagi lah terasa...at the same time..lelaki tuh masih lagi bersama dengan perempuan A...dan satu hari,kawan si perempuan B nih cakap...

”wei,ko tau x si B tuh minat kat ko..x kan ko tak sedar”.

..masa tu lah si lelaki tadi rasa bersalah…dia rasa macam dia dah terlampau bagi harapan..dan,dia mengambil keputusan untuk bertanyakan kebenaran…dan lelaki tu terus je cakap…

”ko jangan salah faham pulak B,aku anggap ko sebagai kawan…atau lebih kepada adik aku je..Yes,aku care untuk ko…tapi ko lain aku lain..ko boleh dapat yang lagi bagus dari aku”

Entah laa….aku pun pening dengan cerita deme nih…masa tuh permpuan B nih memang terasa…pilu gilerr arhh kiranya…dan perempuan tu bgtau kat dia…

“ko tau tak ap perasaan aku bile ko cakap macam tuh?Aku pun tak tau apa yang perlu aku rasa..Just aku wish ko happy jer dengan hidup ko…

Then,lelaki tu rasa bersalah…after that dia cerita kat perempuan A,dimana perempuan A nih memang kawan rapat kat perempuan B…permpuan A kata..

“Ikut kau la…kau pun da besar..masalah2 macam ni patut tak timbul dah…”

Lepas tu,lelaki tu minx pulak pendapat kat kawan die…kawan die tetap kata yang sama..dan kawan dia kata tak baik lukakan hati orang…lepas ambik masa dalam lebih seminggu…lelaki balas balik..dalam surat lelaki tu kata…

“Aku tak tau apa yang ko rasa…dan aku tak tau macam mana aku boleh terlibat dalam ni sekali…tapi kalau ko rasa aku boleh kongsi perasaan ko tuh..aku nak kongsi sekali..”

Perempuan B tu just tersenyum bila dapat surat tuh…then,hubungan mereka semakin rapat…masa tuh,lelaki tadi memang tak berani langsung nak jumpa dengan perempuan A…mungkin dia tak nak ada balik timbul perasaan yang dulu…

This relationship bermula pada tahun mse lelaki dengan perempuan B umur F4….start la relationship yang semegah gilerr tuh..tapi…dalam bulan 6 perempuan B tu macam ada plak masalah….dia tak nak tegor lelaki tuh….dont even look at his face…lelaki tu selalu pergi pusat sumber sekolah semata-mata nak jumpa perempuan B…

Dan lelaki tu memang da tak tahan sangat…dia pon buat laa kerje dia sendiri…Perempuan B dia tak kesah sangat,walaupun dalam hati ada rasa nak tegor…Perempuan A yang satu kelas dengan dia,lelaki tu tak berani langsung nak tegor..

Then,sampai la satu hari…di takdirkan lelaki tu kene pindah sekolah….atas sebab-sebab yang tertentu….pada masa tu,yang paling ambik berat tentang lelaki tadi ialah perempuan A…
Perempuan B macam tak amik kesah sangat…

Dan sampai je kat sekolah baru…bukak buku baru…lelaki tu selalu mintak dalam doa…mintak dijodohkan dengan perempuan B…tapi…pada akhir tahun Form5…lelaki tadi dapat tau yang perempuan B da ada pasangan yang lain…di mana lelaki tadi menunggu selama hampir 2tahun untuk perempuan B…

Entah la,nak kesal pon ada…nak menangis tak de laa…tapi,kalau aku sendiri jadi lelaki tu….aku rasa sediyh la jugak..member tunggu setahun lebih…perempuan B boleh tinggal camtu jer..bukannya lelaki tu tak de usaha nak contact perempuan B…siap minx no telefon…pastu ada msg…tapi bile msg kali kedua…no answer…

Hahah….kita memang tak boleh nak ubah benda yang macam nih…mungkin tak xde jodoh mereka...


Kita yang mendengar atau membaca cerita nih…ambil iktibar….sebab peluang bercinta hanya datang dalam jangka masa tertentu….
KALAU TERLEPAS!!!! Kita takkan dapat orang yang sama balik…

0 conteng tangan:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management